منوی دسته بندی

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت

هزینه‌های تحصیل در ایتالیا، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است. علاوه بر این، بعضی از بورسیه‌های تحصیلی این کشور به دانشجویان اجازه می‌دهند بسته به وضعیت مالی و عملکرد تحصیلی خود، شهریه پرداخت کنند. یکی از رشته‌های پرطرفدار برای دانشجویان بین‌المللی، مدیریت است که معمولا تحت عنوان Business & Management شناخته می‌شود. در این مقاله از ساناگیتی قصد داریم شما را با بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت آشنا کرده و شرح کاملی از این دانشگاه‌ها به شما ارائه دهیم. 

1. دانشگاه بوکونی

دانشگاه بوکونی؛ در سال 1902 در میلان تاسیس شد. Bocconi یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت است و برنامه‌های بین المللی در زمینه تجارت، اقتصاد و حقوق ارائه می‌دهد. Università Bocconi دارای یک دوره لیسانس، یک دوره فوق لیسانس، یک دوره حقوق و یک دوره دکتراست. دانشکده مدیریت SDA Bocconi سه نوع مدرک MBA ارائه داده و دروس ارائه‌شده را به زبان انگلیسی تدریس می‌کند. 

2. پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال 1863 تاسیس شد. این دانشگاه که بزرگ‌ترین دانشگاه ایتالیایی در مهندسی، معماری و طراحی است، نزدیک به 45000 دانشجو دارد. این دانشگاه دارای هفت پردیس است که در میلان و سایر شهرهای مجاور ایتالیا واقع شده‌اند. پلی تکنیک میلان دارای پشتوانه تحقیقاتی است و هدف آن ارائه بهترین استانداردها در آموزش است.

MIP Politecnico Di Milano به عنوان کنسرسیومی بین Politecnico di Milano و بسیاری از موسسات ایتالیایی تأسیس شد. این موسسه MBA معمولی و EMBA را از طریق MBA بین‌المللی خود که یک دوره تمام وقت است، ارائه می‌دهد.

3. دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا که در سال 1088 تاسیس شده جزو دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت به شمار می‌رود. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان بوده و چهره‌های برجسته علم و هنر را به خود جذب کرده است. دانشگاه بولونیا امروزه بیش از 215 برنامه تحصیلی در میان 33 گروه، 11 مدرسه و بیش از 84000 دانشجو دارد. این دانشگاه بیش از پنج پردیس در بولونیا، چزنا، فورلی، راونا، ریمینی دارد و یک MBA ارائه می‌دهد که شامل برنامه‌ای 12 ماهه است.

4. دانشگاه لوئیس

دانشگاه LUISS، یک دانشگاه مستقل و خصوصی در رم ایتالیاست که در سال 1974 توسط گروهی از کارآفرینان تاسیس شد. مدل آموزشی لوئیس، فرصت‌های یادگیری متنوعی را برای توسعه و اصلاح مهارت‌های نرم مانند رهبری به دانش آموزان ارائه می‌دهد. دانشگاه LUISS همچنین مدرسه کسب و کار LUISS را با هدف ارائه تحصیلات تکمیلی تأسیس کرده است. دوره MBA این دانشگاه یک دوره تمام وقت است که می‌تواند پاسخگوی نیاز متخصصان جوان و حتی مدیران میانی باشد. 

5. دانشگاه کا فوسکاری ونیز

این کالج در سال 1868 به عنوان کالج تجارت سلطنتی تأسیس شد. دانشگاه Ca’ Foscari ونیز (UNIVE) اولین مؤسسه در ایتالیا و یکی از اولین مؤسسات در اروپا بود که تحصیلات عالی در زمینه تجارت و اقتصاد ارائه کرد. با این حال، این دانشگاه مطالعاتی را در زمینه هنر و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت، مطالعات بین‌المللی، زبان، حکومت عمومی و علوم نیز ارائه می‌دهد. این دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت قرار گرفته و یک برنامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی دارد.

6. دانشگاه آمریکایی رم

دانشگاه آمریکایی رم یکی از پیشروترین برنامه‌های کسب و کار بین المللی آمریکا در مقطع کارشناسی در اروپا را ارائه می‌دهد. مقطع لیسانس این دانشگاه در رشته مدیریت بازرگانی، تئوری‌ها، سیاست‌ها و رویه‌های کسب‌وکار را به دانشجویان آموزش داده و آن‌ها را برای کسب موقعیت‌های ارزشمند در دنیای تجارت آماده می‌کند.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت

7. دانشگاه تورورگاتا

دانشگاه تورورگاتا که در رم واقع شده است، یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته مدیریت و اقتصاد  است. این دانشگاه که در سال 1982 تاسیس شده است، سنت هنرهای لیبرال را با تاکید بر جهت‌گیری شغلی ترکیب می‌کند. کارشناسی ارشد این دانشگاه، یک برنامه دو ساله است که به طور کامل به زبان انگلیسی، تمرین محور و مبتنی بر بازار کار تدریس می‌شود. علاوه بر این، این برنامه این امکان را به دانشجویان می‌دهد که از هفت گرایش مختلف تخصصی، یک مورد را انتخاب کنند. 

8. مدرسه مطالعات پیشرفته سنت آنا

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا (School of Advanced Studies sant’anna) دانشگاهی دولتی در زمینه‌های مطالعات پیشرفته و تحصیلات تکمیلی است که در شهر پیزای ایتالیا واقع شده است.  این مدرسه در سال 1810 میلادی با فرمان ناپلئون به عنوان شعبه ای از École Normale Supérieure پاریس تأسیس شد. 

دانشجویان این دانشگاه از طریق یک آزمون دشوار و رقابتی انتخاب می‌شوند. یکی از ماموریت‌های اصلی این دانشگاه، تحقیقات علمی و ارائه مدرک کارشناسی ارشد مدیریت نوآوری است و این موضوع باعث شده تا این دانشگاه هم در لیست دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت قرار بگیرد. 

9. دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا به فرمان پاپ کلمنت ششم در سال 1343 تاسیس شد. مشهور‌ترین فارغ‌التحصیل این کشور، گالیله گالیله (بنیانگذار علم مدرن) است. این دانشگاه یک MBA دوازده ماهه ارائه می‌دهد که طیف کاملی از مسائل مدیریت عمومی را در بر می‌گیرد و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت است. 

سخن پایانی بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت

ایتالیا؛ یکی از بهترین کشور‌های دنیا برای تحصیل در زمینه مدیریت و بیزینس است. از این رو در این مقاله از سانا گیتی، 9 مورد از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای مدیریت را به شما معرفی کردیم. اگر درباره انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل مدیریت در ایتالیا مردد هستید یا قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، حتما با کارشناسان مجرب ما در ساناگیتی در تماس باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...