منوی دسته بندی

ددلاین دانشگاه های ایتالیا

ددلاین دانشگاه های ایتالیا (2024)

یکی از سوالات متداول بسیاری از دانشجوهایی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا را دارند، در رابطه با زمان اپلای دانشگاه های این کشور است. نکته‌ای که در این باره باید به آن توجه داشته باشیم این است که زمان اپلای دانشگاه های ایتالیا با توجه به دانشگاه و رشته مدنظر شما می‌تواند متفاوت باشد. بسیار مهم است که ددلاین‌ها یا آخرین مهلت‌های درخواست را از دست ندهید؛ چرا که ممکن است تمام دوره‌ها را در همه ورودی‌ها پیدا نکنید. در ادامه این مقاله ساناگیتی همراه ما باشید تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. 

ددلاین دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی

طی کردن مقطع کارشناسی در ایتالیا، 3 سال زمان می‌برد و برای شرکت در دوره‌های کارشناسی این کشور باید حتما دیپلم داشته باشید. (دانشگاه‌های محدودی هم هستند که دوره لیسانس را به صورت 4 ساله ارائه می‌دهند.) همچنین شرکت در آزمون ورودی دانشگاه انتخابی شما، از دیگر الزامات شرکت در دوره کارشناسی دانشگاه های ایتالیاست. در واقع  متقاضی تحصیل در این مقطع می‌بایست در آزمون ورودی دانشگاه مدنظر خود، حد نصاب نمره مورد قبول را کسب کند. ددلاین دانشگاه های ایتالیا برای این مقطع در رشته های پزشکی و غیر پزشکی به شرخ زیر است:

  • زمان اپلای دانشگاه های ایتالیا در مقطع لیسانس بسته به دانشگاه مدنظر شما متفاوت است. دلیل این تفاوت زمان این است که بیشتر رشته‌های کارشناسی که به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های ایتالیا ارائه می‌شوند، آزمون ورودی برای دانشجویان برگزار می‌کنند و هر دانشگاهی درباره ددلاین این آزمون‌ها، سیاست خود را دنبال می‌کند؛ بنابراین بهترین راه این است که تاریخ دقیق اپلای را از سایت دانشگاه انتخابی خود بررسی کنید. 

ددلاین دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد که در ایتالیا تحت عنوان “Laurea Magistrale” شناخته می‌شود، 2 سال زمان می‌برد. تعداد زیادی از رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا به دلیل استقبال متقاضیان خارجی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. در نظر داشته باشید که دانشجویان برای ورود به این مقطع ملزم به فراهم کردن مدارک و شرایط خاص رشته مورد درخواست خود هستند. ددلاین دانشگاه های ایتالیا برای مقطع کارشناسی ارشد که عمدتا در یک نوبت پذیرش دانشجو دارند، به شرح زیر است:

  • معمولا زمان اپلای دانشگاه های ایتالیا در مقطع ارشد از ماه نوامبر (آبان) هرسال شروع می‌شود و تا اواخر آوریل (فروردین) ادامه پیدا می‌کند. 
  • زمان تشکیل پرونده برای ویزای تحصیلی معمولا از اواسط ماه می (اردیبهشت) تا اواخر ماه نوامبر (آبان) است. 
  • تنها دانشگاهی که در ایتالیا در مقطع ارشد در دو نوبت پذیرش تحصیلی دارد، دانشگاه پلی تکنیک میلان است که تاریخ دقیق اپلای آن را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید. 

ددلاین دانشگاه های ایتالیا

ددلاین دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکتری

گذراندن دوره دکتری در دانشگاه‌های ایتالیا حدودا 3 سال زمان می‌برد و دانشجویان این مقطع موظف‌اند در پایان سال سوم، تز دکتری خود را ارائه داده و از آن دفاع کنند. دانشگاه‌های ایتالیا سالانه پوزیشن‌های مورد نیاز خود را براساس معیار‌های مدنظرشان ارائه می‌دهند و دانشجویان می‌توانند براساس علاقه و توانمندی‌های خود، برای پذیرش درخواست دهند. زمان اپلای دانشگاه های ایتالیا برای مقطع دکتری به شرح زیر است:

  • دانشجویان برای اپلای و دریافت پذیرش دکتری،  از اول فوریه (بهمن) و حداکثر تا آخر نوامبر (ابان) فرصت دارند. 
  • توجه داشته باشید که برای دانشجویان دکتری معمولا ددلاین تشکیل پرونده ویزا در نظر گرفته نمی‌شود.

ددلاین درخواست بورسیه استانی ایتالیا (DSU)

بورسیه استانی ایتالیا که به اختصار به آن بورسیه DSU ایتالیا نیز گفته می‌شود، به افرادی تعلق می‌گیرد که وضعیت مالی نامطلوبی دارند و توانایی مدیریت هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا را ندارند. در واقع شرایط مالی متقاضیان است که مشخص می‌کند آن‌ها از این بورسیه برخوردار می‌شوند یا خیر. پیشتر در مقاله بورسیه استانی ایتالیا، شرایط دریافت این بورسیه و سایر بورسیه‌ های تحصیلی ایتالیا را برای شما توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه آن را از دست ندهید. ددلاین دانشگاه های ایتالیا برای ارسال درخواست جهت بهره‌مندی از بورسیه DSU از اوایل ماه می تا اواخر ماه سپتامبر است که معادل ماه اردیبهشت تا شهریور ماه در تقویم شمسی می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم ددلاین دانشگاه های ایتالیا بسته به رشته، دانشگاه، دوره و حتی نوع بورسیه شما متفاوت است و در این باره لازم است که اطلاعات سایت دانشگاه مدنظر خود و نهاد ارائه‌دهنده بورسیه را مدنظر قرار دهید. در این باره باید با توجه به اینکه دانشگاه انتخابی شما چند بار در سال و در چه دوره‌ها و رشته‌هایی پذیرش دارد، اقدام به اپلای کنید؛ زیرا بدون توجه به زمان اپلای دانشگاه های ایتالیا ممکن است هزینه و زمان زیادی را بیهوده از دست بدهید.

شما می‌توانید سوالات خود را در زمینه مهاجرت تحصیلی ایتالیا با مشاوران متخصص ساناگیتی در میان بگذارید تا با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن، به نتیجه مطلوب خود برسید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...