منوی دسته بندی

جاهای دیدنی ونیز

جاهای دیدنی ونیز - کانال بزرگ

7 مورد از بهترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا 

شهر شناور ونیز شبیه یک کارت پستال تصویری با کانال‌های متقاطع، قلعه‌های شگفت انگیز، موزه‌های باستانی، کلیساهای جامع، گالری‌های هنری، کلیساها و میدان‌های عمومی است. جاهای دیدنی ونیز ایتالیا، جذابیتی پرشور برای گردشگران ایجاد کرده و سالانه افراد بسیاری را به سوی خود جذب می‌کنند. این شهر یکی از جاهایی است که اگر از صبح تا آخر شب هم در آن قدم بزنید، از دیدن مناطق دیدنی آن سیر نمی‌شوید و هنوز هم برای تماشای آن هیجان دارید. در این مقاله از ساناگیتی قصد داریم مکانهای دیدنی شهر ونیز ایتالیا را به شما معرفی کنیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

1. گراند کانال یا کانال بزرگ

Canale Grande یا Grand Canal مهم‌ترین نماد ونیز است که در دو طرف آن قصرها و قلعه‌های زیبا و پرجنب‌وجوش دیده می‌شود. این کانال یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ونیز است و با چند پل خیره‌کننده که بر روی آن ساخته شده‌اند، به‌صورت زیگزاگی در شهر می‌پیچد. این کانال یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا در شب به خصوص برای لذت بردن از غروب خیره‌کننده خورشید و تماشای آب درخشان کانال است. گوندولا سواری هیجان‌انگیز و رمانتیک در Grand Canal، آن را به یکی از مکان‌ های دیدنی در ونیز برای ماه عسل تبدیل کرده است. 

ساعات بازدید: 24 ساعته باز است. 

2. کاخ دوج

کاخ دوج (Doge’s Palace)؛ قصری فوق‌العاده زیبا و باشکوه است که در ساحل کانال بزرگ واقع شده است. این کاخ که یکی از بهترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا محسوب می‌شود، در ابتدا مقر حکومت، کاخ دادگستری و اقامتگاه رسمی دوج یا دوک ونیز (بالاترین مقام جمهوری ونیز ) بود. پل افسوس (Bridge of Sighs)، تالار باشکوه و بزرگ کاخ دوج، راه پله غول‌ها و طاق فاسکاری، نمای خارجی و معماری بیرونی کاخ دوج و… از جمله بخش‌های دیدنی این کاخ هستند که باید حتما آن‌ها را در برنامه بازدید از کاخ دوج قرار دهید. 

ساعات بازدید: 8:30 صبح الی 7 عصر

3. کلیسای جامع سنت مارکو

Basilica di San Marco یا St Mark’s Basilica یکی از زیباترین کلیساهای ایتالیا و برترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیاست. دکور شگفت‌انگیز با موزاییک‌های طلا و آثار نقاشان دوره رنسانس و گنبدهای بیزانسی فوق‌العاده این مکان را به یکی از جاهای پربازدید از سوی گردشگران تبدیل کرده است. سنت مارکو تا قبل از سال ۱۸۰۷ کلیسای کوچکی از قصر دوج بوده و پس از این که به مقر اسقف اعظم ونیز تبدیل شد، به کلیسای جامع این شهر بدل گشت. 

ساعات بازدید: 9:45 صبح تا 5 بعد از ظهر

4. میدان سنت مارکو

Piazza San Marco شلوغ‌ترین میدان عمومی و یکی از مکانهای دیدنی ونیز ایتالیاست که در مقابل کلیسای سنت مارکو و کاخ دوج قرار دارد. این میدان با یک آبراه کوچک داخلی، معروف به ریو باتریو، از کاخ جدا شده است. تمام ساختمان های دولتی و سایر ادارات در ونیز در این میدان قرار دارند. شما می‌توانید برنامه بازدید از میدان و کلیسای سنت مارکو، برج ناقوس، کاخ دوج، ستون‌های سنت مارکو و سنت تئودورو آماسه، کتابخانه ملی سنت مارکو، موزه باستان‌شناسی و موزه کورر را در بخشی از روز انجام دهید. 

ساعات بازدید: 24 ساعته باز است. 

جاهای دیدنی ونیز - میدان سن مارکو

5. گالری دل آکادمیا

این مکان، یکی از معتبرترین گالری‌های هنری است که در لیست بهترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا قرار گرفته و به خاطر مجموعه‌ای غنی از نقاشی‌های ونیزی بسیار معروف و شناخته‌شده است. نقاشی‌های این گالری به ترتیب زمانی مرتب شده‌اند تا بتوان سیر تکامل اشکال هنری دوره قرون وسطی را درک کرد. رنگ‌های بسیار چشم نواز و مرمت‌های انجام شده در این گالری, شما را با سبک پوشش و مدل موی مردمان فلورانس در قرون وسطی و عصر رنسانس بیش از پیش آشنا می‌کند.

ساعات بازدید: 10 صبح تا 19:15 در تمام روزها به جز دوشنبه. گالری روز دوشنبه از ساعت 10 صبح تا 14 بعد از ظهر باز است.

6. تئاتر لا فنیچه

اگر به دنبال جاهای دیدنی ونیز ایتالیا هستید، تئاتر La Fenice یک سالن اپرا در ونیز است و بسیاری از تئاترهای محبوب ایتالیایی در اینجا به نمایش گذاشته شده‌اند. La Fenice میزبان بسیاری از اولین اجراهای اپرا و اجرای آهنگسازان مشهوری مانند روسینی، بلینی، دونیزتی و وردی بوده است. این ساختمان سه بار توسط حوادث آتش سوزی ویران شد، اما همیشه به شکوه اصلی خود برگشت و مورد بازسازی قرار گرفت.

ساعات بازدید: 10 صبح الی 6 بعد از ظهر

7. موزه کارتزونیکو

Ca’ Rezzonico یک موزه عمومی است که در ساحل کانال بزرگ واقع شده و یکی از بهترین جاهای دیدنی ونیز محسوب می‌شود. این موزه یکی از 11 موزه‌ای است که توسط Fondazione Musei Civici di Venezia اداره می‌شود و دارای مجموعه‌های برجسته‌ای از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها از جمله شاهکارهای Titian، Mantegna Van Dyck، Tullio Lombardo و Bernini است. این موزه همچنین مجموعه شگفت‌انگیزی از شیشه کاری ونیزی و مبلمان قدیمی را به بازدید‌کنندگان عرضه می‌کند. 

ساعات بازدید: 10 صبح الی 5 بعد از ظهر

سخن پایانی

جاهای دیدنی ونیز ایتالیا به قدری زیاد است که احتمالا مطالعه همه آن‌ها در یک مقاله، خارج از حوصله بسیاری از خوانندگان باشد؛ از این رو ما تلاش کردیم تا 7 نمونه از بهترین مکانهای دیدنی ونیز ایتالیا را به همراه توضیحات آن‌ها به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که در هنگام بازدید از این شهر تاریخی و زیبا، به طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید بیشتر آثار تاریخی و موزه‌ها را تا پیش از تاریک شدن هوا ببینید و همزمان و بعد از غروب خورشید، از مناظر آب کانال‌ها و تلالو خیره‌کننده نور ماه بر روی آن لذت ببرید. در ادامه این مقاله، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “جاهای دیدنی میلان” را نیز مطالعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...