منوی دسته بندی

جاهای دیدنی میلان

جاهای دیدنی میلان

۵ نمونه از جاهای دیدنی میلان برای گردشگران (2024)

جاهای دیدنی میلان، این شهر را به یکی از شهر‌های تاریخی و زیبای ایتالیا تبدیل کرده که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این شهر تاریخی که به عنوان پایتخت مد ایتالیا و حتی دنیا نیز شناخته می‌شود، سومین شهر پربازدید کشور ایتالیا پس از ونیز و رم است. در این شهر منحصر به فرد، تلفیقی بی‌نظیر از گذشته و حال را به همراه تاریخ غنی و معماری کلاسیک خواهید یافت.

اگرچه ممکن است در ابتدا، این شهر برای گردشگران جذاب نباشد؛ اما مکانهای دیدنی میلان ایتالیا، خیلی زود تصور افراد را در این باره تغییر می‌دهد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با پنج نمونه از معروف‌ترین جاهای دیدنی میلان آشنا کنیم. 

۱. کلیسای جامع میلان (Duomo di Milano)

کلیسای جامع میلان، با قدمتی نزدیک به ۶۰۰ سال، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کلیساهای دنیاست و به عنوان یکی از آثار معماری برجسته رنسانس در اروپا محسوب می‌شود. یکی از بخش‌های این کلیسا که آن را از سایر کلیسا‌های دنیا متمایز می‌کند، تراس پشت بام آن است که به شما این امکان را می‌دهد که منظره بی‌نظیری از شهر میلان را مشاهده کنید. 

گفتنی است قدمت این کلیسا به قرن چهاردهم برمی‌گردد و نمای بیرونی آن طی اوایل دهه 1800 و در زمان ناپلئون بناپارت ساخته و کامل شده است. باارزش‌ترین اثر موجود در این کلیسا، یک صلیب واقعی است که به گفته گذشتگان و اعتقاد بسیاری از افراد محلی، به حضرت عیسی تعلق داشته است. کلیسای جامع میلان جزو اولین جاهای دیدنی میلان است که به توریست‌ها معرفی می‌شود و نمای بیرونی آن که از جنس سنگ مرمر است، نظر هر بیننده و رهگذری را به خود جلب می‌کند. 

۲. تالار آلااسکالا (Teatro Alla Scala)

یکی دیگر از جاهای دیدنی میلان، سالن اپرای لا اسکالاست که  در سال 1778 میلادی احداث شده و در سال 1943 با کمک هنرمندان و معماران ایتالیایی مرمت شده است. این تالار با قابلیت پذیرش 2000 نفر و برگزاری اجراهای متعدد در ساعات مختلف روز، یکی از سالن‌های پربازدید کنسرت در اروپا به شمار می‌رود. 

گچبری‌های هنرمندانه سقف تالار، لوستر‌های چشم‌نواز و ترکیب رنگ طلایی دیوار‌ها در کنار پرده‌ها و صندلی‌های ارغوانی باعث شده تا این سالن مشهور به مکانی تبدیل شود که بتوان برای ساعت‌ها در آنجا ماند و از شکوهش لذت برد. اگر به نیت شرکت در یک کنسرت یا اجرا وارد این تالار شدید، فرصت بازدید از موزه آن و اشیای قدیمی‌اش را از دست ندهید. 

۳. گالری ویتوریو امانوئل دوم (Galleria Vittorio Emanuele II)

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید میلان، این گالری است که در گذشته به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید در اروپا شناخته می‌شد و در حال حاضر نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی میلان برای خرید، تفریح و یا سرو غذا و قهوه به شمار می‌رود. این مکان را به افتخار ویتوریو امانوئل دوم (نخستین پادشاه ایتالیای یکپارچه) به اسم او نامگذاری کردند و ژوزبه منگونی، معمار معروف ایتالیایی، طراحی آن را در سال 1861 انجام داد. موزاییک‌های رنگی کف زمین، سقف چشم‌نواز و گنبد شیشه‌ای نصب شده بر روی این بازار، باعث شده تا سالانه توریست‌های بسیاری برای بازدید از این مکان، به میلان بیایند. 

در مرکز این گالری طرح گاو گالری ویتوریو امانوئل دوم قرار داده‌ شده است که بر اساس افسانه‌های قدیمی اگر شخصی سه بار با پاشنه پا دور این گاو بچرخد و زمین نخورد، در آن سال برایش خوشی و شگون به ارمغان می‌آورد؛ پس یادتان باشد که حتما با دقت روی این موزاییک‌ها راه بروید و  شانس خود را امتحان کنید. لازم به ذکر است دومین هتل هفت ستاره جهان به نام «هتل تاون هاوس» نیز در این گالری واقع شده است. 

جاهای دیدنی میلان

۴. قلعه اسفورزسکو (Sforzesco Castle)

یکی از جاهای دیدنی میلان که در قرن چهاردهم میلادی و بر روی ویرانه‌های یک قلعه قدیمی بنا شده است، قلعه اسفورزسکو یا اسفورزاست. این قلعه که به خانواده اسفورزسکو تعلق داشته، توسط لئوناردو داوینچی طراحی شده است و چند نمونه از آثار این نقاش معروف نیز بر روی دیوار‌های داخل این این قلعه به چشم می‌خورد. 

همچنین در این مکان می‌توانید نقاشی‌های بی‌نظیری از استادانی مانند فیلیپو لیپی، آندره آ مانتنیا و کورژیو را مشاهده کنید که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. علاوه بر این،  این قلعه مجموعه‌ای از موزه‌های مجسمه‌سازی را در خود جای داده است و شما می‌توانید آخرین شاهکار میکل آنژ را در آن ببینید.

بنای این قلعه در سال ۱۴۵۰ به شکل یک برج ساده با ۴ دیوار بازسازی شده‌ که در طول تاریخ و با مرمت و بازسازی حاکمان وقت، به شکل قصر باشکوه و چشم‌نوازی درآمده است. اگر به عکاسی در فضای باز علاقه‌مند هستید، فرصت ثبت تصاویر زیبا از فضای بیرونی قلعه و فواره بزرگ آن را از دست ندهید.

۵. محله بررا (Brera)

محله بررا یک نمونه دیگر از مکانهای دیدنی میلان ایتالیاست که به خیابان‌های باریک، مغازه‌های جذاب و رستوران و کافه‌هایش معروف است. باغ گیاه‌شناسی بررا و گالری هنری پیناکوتکا دی بررا، دو نمونه از جاهای دیدنی میلان هستند که در این محله واقع شده‌اند و شما می‌توانید بازدید از آن‌ها را در هنگام ورود به بررا در اولویت قرار دهید.

 باغ گیاه‌شناسی بررا که حدود ۵۰۰۰ متر مکعب مساحت دارد، مکان مناسبی برای تفریح و گردش‌های دوستانه به دور از هیاهوی شهر است. گالری هنری پیناکوتکا دی بررا نیز در داخل یک قصر زیبا و بزرگ قرارگرفته است. این گالری با داشتن یک کتابخانه و رصدخانه، به عنوان یکی از بهترین موزه‌های هنری ایتالیا شناخته می‌شود. در این مجموعه می‌توان گنجینه ارزشمندی از آثار نقاش‌های معروف مانند لبخند ژکوند داوینچی، آثار چندین هنرمند ایتالیایی مانند Raphael, Tintoretto, Veronese ،Caravaggio ، Rembrandt, van Dyck ، Goya را مشاهده کرد. 

سخن پایانی

اگر شما هم به دنبال بازدید از شهری هستید که در کنار لمس تاریخ در خیابان‌های آن، بتوانید از مراکز خرید و طبیعت زیبایش نیز بهره‌مند شوید، فرصت بازدید از میلان را از دست ندهید. در این مقاله تلاش کردیم 5 نمونه از بهترین جاهای دیدنی میلان که بیشترین امتیاز را از سوی گردشگران به خود اختصاص داده بودند را به شما معرفی کنیم. پیش از سفر و برنامه‌ریزی برای بازدید از مکانهای دیدنی میلان ایتالیا، بهترین زمان ممکن برای سفر به این منطقه را در نظر داشته باشید.

میلان ازنظر موقعیت جغرافیایی در شمال ایتالیا و در نزدیکی کوه‌های آلپ واقع‌شده و دارای آب‌ وهوای نیمه گرمسیری مرطوب و اقیانوسی معتدل است و فصل تابستان با توجه به شرجی بودن هوا، زمان چندان مناسبی برای سفر به این منطقه نیست. همچنین اگر به دنبال تحصیل در میلان هستید، خواندن مقاله دانشگاه پلی تکنیک میلان را به شما توصیه می‌کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...