منوی دسته بندی

بهترین دانشگاه های دولتی ایتالیا

بهترین دانشگاه های دولتی ایتالیا

دانشگاه های دولتی ایتالیا که به خاطر برتری علمی، تنوع ملیت دانشجویان و امکانات تحقیقاتی گسترده شناخته شده‌اند، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی نظیر پزشکی، مهندسی و علوم انسانی را در کنار آموزش جامع به دانشجویان ارائه می‌دهند. علاوه بر این، این دانشگاه‌ها به دلیل مقرون به صرفه بودن شهرت دارند و تحصیلات عالی را صرف نظر از پیشینه اجتماعی و اقتصادی افراد، در دسترس‌شان قرار می‌دهند. در ادامه این مقاله ساناگیتی همراه ما باشید تا بهترین دانشگاه های دولتی ایتالیا در سال 2024 را به شما معرفی کنیم.

1. دانشگاه پلی تکنیک میلان

Politecnico di Milano که در سال 1863 تأسیس شد، یکی از دانشگاه‌‌های دولتی برجسته ایتالیا برای دانشجویان بین المللی است. پلی تکنیک میلان؛ بزرگ‌ترین دانشگاه فنی ایتالیا با حدود 42000 دانشجو است که در رشته‌های متنوعی نظیر مهندسی، معماری و طراحی مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای دو پردیس اصلی در شهر میلان و 5 پردیس دیگر در مناطق مختلف است. 

وبسایت: www.polimi.it 

2. دانشگاه بولونیا

در طی قرن‌ها و ظهور و سقوط امپراطوری‌های مختلف، دانشگاه‌های ایتالیا آسیب‌های بسیاری دیدند و حتی بعضا نابود شدند؛ اما در این میان دانشگاه بولونیا قدیمی‌ترین دانشگاه جهان است که از سال 1088 میلادی تاکنون، فعالیت آن ادامه داشته است. این دانشگاه جزو دانشگاه‌هایی است که طبق مطالعات انجام شده، بهترین و باکیفیت‌ترین آموزش را به دانشجویان ارائه می‌دهند. این دانشگاه با حدود 86500 دانش آموز در 11 مدرسه خود، اغلب به عنوان مدرسه عالی نامیده می‌شود.

وبسایت: www.unibo.it 

3. دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپینزا رم یا دانشگاه رم در فهرست برترین دانشگاه های دولتی ایتالیا قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1303 تاسیس شد، یکی از دانشگاههای باستانی جهان است که بسیاری از برندگان جایزه نوبل را آموزش داده است. مدیریت کسب و کار، مهندسی مکانیک، علوم کامپیوتر و مهندسی انرژی از جمله بهترین رشته‌هایی است که در این دانشگاه تدریس می‌شود. 

وبسایت: www.uniroma1.it 

4. دانشگاه پادوا

دانشگاه پادوآ یکی از بهترین دانشگاه های دولتی ایتالیا است. این دانشگاه که حدود 800 سال پیش در سال 1222 توسط گروهی از دانشجویان و معلمان بولونیا تأسیس شد، دومین دانشگاه قدیمی برای تحصیل در ایتالیا و پنجمین دانشگاه قدیمی جهان است. نیکلاس کوپرنیک، مردی که خورشید را در مرکز منظومه شمسی قرار داد، احتمالاً مشهورترین فارغ التحصیل دانشگاه است.

وبسایت: https://www.unipd.it 

5. دانشگاه میلان

دانشگاه میلان که در سال ۱۹۲۴ تأسیس شده، یکی از نمونه‌های موفق دانشگاه های دولتی ایتالیاست. 

این دانشگاه تنها با داشتن یک قرن سابقه، حدود ۶۰,۰۰۰ دانشجو دارد و بخش گسترده‌ای از دانشجویان بین‌المللی را در خود جای داده است. دانشگاه میلان که با عنوان UniMi نیز شناخته می‌شود، ۱۴۰ دوره کارشناسی، ۳۲ دوره دکتری و ۶۵+ دوره تخصصی ارائه می‌دهد.

وبسایت: https://www.unimi.it 

بهترین دانشگاه های دولتی ایتالیا

6. دانشگاه پلی تکنیک تورین

Politecnico di Torino یک دانشگاه دولتی جوان ایتالیایی است که 28 رشته کارشناسی، 32 رشته کارشناسی ارشد و 24 رشته دکتری را ارائه می‌دهد. این دانشگاه با رتبه 334 در رتبه بندی جهانی QS 2022، در بین دانشگاه‌های تحقیقاتی برتر در سراسر جهان قرار دارد. دانشگاه پلی تکنیک تورین که به عنوان یکی از جوان‌ترین و سریع‌ترین مؤسسات در حال رشد و توسعه شناخته می‌شود، فارغ‌التحصیلان موفق زیادی را روانه بازار کار و محیط‌های آکادمیک کرده است.

وبسایت: www.polito.it 

7. دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا؛ یکی از بهترین دانشگاه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه که در سال 1343 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا و اروپا است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ستاره‌شناس معروف ایتالیایی “گالیلئو گالیله”، در این دانشگاه تحصیل کرده است. تقریبا همه­ بخش‌های دانشگاه  در قلب شهر پیزا و در هر دو بخش مرکز تاریخی و مناطق اطراف واقع شده؛ به طوری که می‌توان با پای پیاده در عرض 20 دقیقه از مرکز پیزا به دانشگاه رسید.

وبسایت: https://www.unipi.it 

8. دانشگاه فدریکو دوم

دانشگاه فدریکو دوم که در شهر ناپل واقع شده، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های دولتی ایتالیا به شمار می‌رود. این دانشگاه با 264 دانشگاه دیگر در سطح جهان همکاری دارد و این موضوع باعث شده تا دانشجویان این دانشگاه امکان تحصیل در خارج از ایتالیا و شرکت در برنامه‌های آموزشی متنوع را داشته باشند. گفتنی است دانشگاه فدریکو ایتالیا در سال 2015 در میان 100 دانشگاه برتر دنیا با استناد به مقاله رتبه‌بندی شد. 

وبسایت: www.unina.it 

9. دانشگاه ترنتو

دانشگاه ترنتو در سال ۱۹۶۲ به عنوان موسسه عالی علوم اجتماعی در شهر ترنتو ایتالیا تاسیس و پس از زمان کوتاهی به اولین دانشکده جامعه شناسی در ایتالیا تبدیل شد. این دانشگاه دارای 11 دپارتمان و 103 رشته در تمامی مقاطع است. این دانشگاه دارای تعدادی از موافقت نامه‌های دوجانبه با دانشگاه‌های آسیا، امریکا، خاورمیانه و اقیانوسیه است و 10 درصد از از کل اساتید آن را محققین خارجی و استادان مهمان تشکیل می‌دهند.

وبسایت: https://www.unitn.it 

10. دانشگاه فلورانس

دانشگاه فلورانس یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا در شهر فلورانس واقع در مرکز کشور ایتالیاست. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین و پربازده‌ترین سیستم‌های تحقیقاتی عمومی در ایتالیاست که توسعه بین‌المللی یکی از اولویت‌های استراتژیک آن به شمار می‌رود. دانشگاه فلورانس دارای 5 دپارتمان و 10 دانشکده (مدرسه) است که مجموعا بیش از 240 برنامه آموزشی را ارائه می‌دهند. 

وبسایت: https://www.unifi.it 

سخن پایانی در مورد بهترین دانشگاه های دولتی ایتالیا

در این مقاله تلاش کردیم 10 مورد از بهترین دانشگاه های دولتی ایتالیا را به شما معرفی کنیم. دانشگاه‌های ایتالیا از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا و جهان به شمار می‌روند و از لحاظ کیفیت آموزش با برترین دانشگاه‌ها و موسسات جهان رقابت می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا سالانه دانشجویان بین المللی بسیاری برای تحصیل در بهترین دانشگاه های ابتالیا اپلای کنند. در نظر داشته باشید که مشاوران متخصص و دلسوز ساناگیتی در تمام مراحل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا همراه شما هستند و شما می‌توانید از آن‌ها در این رابطه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...