منوی دسته بندی

شهرهای دیدنی ایتالیا

شهرهای دیدنی ایتالیا فلورانس

۵ تا از شهرهای دیدنی ایتالیا

به عنوان پنجمین کشور جهان با بیشترین میزان توریست، قرار گیری در مرکز تمدن جهان غرب و دارا بودن بیشترین تعداد میراث جهانی ثبت شده یونسکو، نه تنها زیبایی ایتالیا بر کسی پوشیده نیست، بلگه ساعت ها درباره آن می توان صحبت کرد. به دلیل جغرافیای منحصر به فرد شبه جزیره ایتالیا، جاذبه های دیدنی ایتالیا تنها محدود به آثار باستانی نیست و شامل مناظر خیره کننده از سواحل مدیترانه ای تا کوه های پوشیده از برف آلپ نیز می شود. تا جایی که 5 میراث ثبت شده یونسکو از مجموع 58 اثر یونسکو در ایتالیا، مرتبط با طبیعت ایتالیا است.

علاوه بر جغرافیا و تاریخ بسیار غنی ایتالیا، موارد دیگری مانند هنر و غذا نیز نقش بسزایی در جذابیت های ایتالیا دارند. تا جایی که در کمتر کشوری رستوران انگلیسی یا آلمانی پیدا می شود، ولی تقریباً در سراسر جهان رستوران های ایتالیایی حضور دارند تا مردم غذاهایی مانند پیتزا، لازانیا و پاستا را تجربه کنند.

برای درک بهتر میزان زیبایی و اهمیت شهرهای ایتالیا، همین کافی است که اکثر افراد از کشورهای زیبا و پر بازدید جهان مانند هلند، فرانسه، اسکاتلند، سوئیس و … عموماً به زحمت یک یا دو شهر را می شناسند ولی به راحتی می توانند چند شهر ایتالیا را نام ببرند.

از آن جایی که مفهوم “دیدنی” بودن موضوعی نسبی است و افراد با سلایق مختلف ممکن از تعابیر متفاوتی از دیدنی بودن ارائه کنند، معیار مد نظر ما برای رده بندی شهرها، میزان بازدید و تمایل توریست های کشورهای مختلف از هر شهر است.

رم:

با 2800 سال قدمت، رم به عنوان گهواره تمدن غرب و یکی از مهم ترین شهرهای تاریخ تمدن محسوب می شود. تا جایی که کلمه امپراطوری رم سابقه بسیار بیشتری از ایتالیای امروزی دارد. این شهر که پایتخت ایتالیا است، با پیشینه تاریخی خود و بناهای بسیار ماندگار مانند کولوسئوم (محل مبارزه گلادیاتورها)، کلیسای سنت پیتر، بنای یادبود ویکتور امانوئل، قلعه سنت آنجلو و … دیدنی ترین شهر ایتالیا از نظر توریست هاست.

علاوه بر آن، رم یکی از منحصر بفرد ترین شهرهای جهان است چرا که در دل این شهر، یک کشور مستقل به نام واتیکان قرار دارد. واتیکان مرکز مسیحیان جهان و یادگار روزهای امپراطوری کلیسا بر اروپا بوده است. رم سومین شهر اروپا و دوازدهمین شهر از نظر توریسم در سطح جهان محسوب می شود. در سال 2023، حدود 70 درصد از توریست های ایتالیا رم را به عنوان مقصد اصلی و یا یکی از مقاصد خود در بازدید از ایتالیا انتخاب کردند.

فلورانس:

فلورانس به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تجارت و بازرگانی قرون وسطی و زادگاه ماکیاولی، مقصد 68 درصد گردشگران کشور ایتالیا در سال 2023 بوده و به عنوان دومین شهر دیدنی ایتالیا از نظر تعداد بازدیدکنندگان شناخته می شود. فلورانس زادگاه رنسانس و یکی از مهم ترین قطب های هنر تاریخ به شمار می رود. مرکز تاریخی شهر فلورانس به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شود. از مهم ترین بناهای موجود در این شهر کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره و مجسمه حضرت داوود ساخته دست میکلانژ است که تقریباً هر کسی با دیدن آن ها بلافاصله یاد کشور ایتالیا می افتد.

با توجه به اینکه در زمان قرون وسطی و رنسانس فلورانس یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بوده است، انتظار مشاهده کاخهای بسیار باشکوه را در این شهر باید داشت. در زمینه هنر نیز، موزه هنر اوفیتزی که پربازدیدترین موزه هنری ایتالیا و یکی از مهم ترین موزه های هنر جهان است در این شهر واقع شده ایت. این موزه شامل آثار هنری غیر قابل قیمت گذاری از دوران رنسانس است، یکی از نکات جالب درباره شهر فلورانس این است که این شهر خاستگاه زبان معیار ایتالیایی امروزی است.

ونیز:

ونیز، با مجموعه 472 پل خود و صدها آبراه خود که مجموعاً 126 جزیره را به همدیگر متصل کرده اند به عنوان یکی از منحصربفردترین و رمانتیک ترین شهرهای جهان شناخته می شود و در میان شهرهای دیدنی ایتالیا، مقام سوم مقصد پر طرفدار در میان گردشگران را در سال 2023 کسب کرده است. جذابیت ونیز تنها به کانال های آبی و پل هایش محدود نمی شود. از آن جایی که این شهر تا حدود 200 سال پیش، مرکز جمهوری خودمختار ونیز بوده است، بناهای باشکوه زیادی مانند آرسنال ونتزیا که از آن به عنوان اولین کارخانه جهان یاد می شود در آن یافت می شود.

شهرهای دیدنی ایتالیا ونیز

ناپل

ناپل، شهری ساحلی با قدمتی بیش از 2800 سال، یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که در طول تاریخ خود خالی از سکنه نشده و یا هرگز به نقطه ای دیگر منتقل نشده است. این شهر که حدوداً تا 160 سال پیش پایتخت امپراطوری دو سیسیل بوده است، دارای بزرگترین مرکز شهر باستانی در تمام اروپاست و کل این مرکز به عنوان یک میراث جهانی یونسکو شناخته می شود. ناپل سومین شهر ایتالیا از نظر وسعت و جمعیت است و با غذاهای متنوع خود، مناظر مشابه کارت پستال و بناهای بی نظیر، چهارمین مقصد محبوب گردشگران در سال 2023 با جذب بیش از 62 درصد از گردشگران ایتالیا بوده است.

ناپل خانه منظره معروف ایتالیاست که کوه به دریا رسیده و خیابان های به دور کوه پیچیده را می توان مشاهده کرد. از نظر غذا نیز؛ ناپل یکی از بهترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین نقاط ایتالیا و اروپا به شمار می رود. ناپل زادگاه پیتزا در جهان به شمار می رود و به قدری کیفیت پیتزا در این شهر حائز اهمیت است که از سال 2004 برای طبخ پیتزا و مواد اولیه آن قوانین سختگیرانه ای توسط دولت اعمال شده تا کیفیت پیتزا در تمام رستوران های حداقل های مد نظر را داشته باشد.

از نظر فرهنگی نیز ناپل به عنوان زادگاه هنرهای نمایشی و تئاتر امروزی در ایتالیا به شمار می رود و فستیوال های متعددی مانند فستیوال پیتزا و “Piedigrotta Festival که فستیوال موسیقی است هر ساله در آن برگزار می شود.

 

میلان

میلان دومین شهر بزرگ ایتالیا، ثروتمندترین شهر ایتالیا و سومین شهر ثروتمند اروپا پس از پاریس و مادرید است. با تاریخی 2600 ساله، میلان از نظر بناهای تاریخی یکی از بی نظیرترین نقاط ممکن در اروپاست. بناهایی مانند کاخ قسطنطنیه، کلیسای میلان و … همه و همه بیانگر تاریخ غنی و زیبای این شهر هستند. علاوه بر آن، اگر عاشق مد و فشن باشید، میلان به عنوان پایتخت فشن جهان شناخته می شود.

ساختمان مرکزی برندهایی مانند جورجیو آرمانی، پرادا، ورساچه، گوچی، والنتینو، دیزل و ری بن همه و همه در این شهر قرار دارند و در نتیجه تجربه بازارگردی در این شهر نسبت به سایر شهرها کاملاً متفاوت خواهد بود. در میان گردشگران ایتالیا، 55 درصد گردشگران میلان را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به پرطرفدارترین شهرهای دیدنی ایتالیا از از دید گردشگران پرداختیم. با این وجود ایتالیا به قدری زیباست و تاریخی غنی دارد که در این مقاله نمی توانیم تمامی زیبایی های آن از برج کج پیزا در شهر پیزا تا زیبایی شهرهایی مانند تورین، جنوا، سیه نا، پالرمو و … بگنجانیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...