منوی دسته بندی

جاهای دیدنی ایتالیا

کستلو اسفورتزا در میلان یکی از جاهای دیدنی ایتالیا

8 نمونه از جاهای دیدنی ایتالیا (۱۴۰۲)

تقریبا تمام گردشگران و عاشقان سفر همواره اتفاق نظر دارند که ایتالیا، یک کشور خاص و متفاوت است که می‌تواند در برنامه سفر هر فردی از هرجای دنیا قرار گیرد. غذاهای خوشمزه و جاهای دیدنی ایتالیا نظیر مناطق باستانی، سواحل و حومه شهر‌ها، موزه‌ها و آثار هنری و تاریخی چشم‌نواز جزو مهم‌ترین عواملی هستند که این کشور را به یک مکان محبوب و پربازدید تبدیل کرده‌اند. در واقع هریک از شهر‌های ایتالیا، جاذبه‌ای برای عرضه به شما دارند و همین موضوع باعث شده تا انتخاب بین آن‌ها کار آسانی نباشد. در ادامه این مقاله ساناگیتی همراه ما باشید تا شما را با چند نمونه از پرطرفدار‌ترین مناطق دیدنی ایتالیا آشنا کنیم. 

1. توسکانی؛ بهشت گمشده 

توسکانی؛ همواره مرکز تجارت، هنر و سیاست در اروپا بوده است. این شهر که در میان زیباترین جاهای دیدنی ایتالیا جای گرفته، به عنوان شهر بزرگ دوره رنسانس نیز شهرت زیادی کسب کرده است. توسکانی به خاطر هنر و صنایع دستی شگفت‌انگیزش شناخته شده که می‌تواند نظر هر هنردوستی را به خود جلب کند. عمده صنایع دستی این منطقه از چوب، فلز، چرم، مرمر، پشم، و… درست شده‌اند.  

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: گالری اوفیتزی که به دلیل موزه‌های شگفت انگیز، گنجینه‌ها ، کاخ‌ها و‌ کلیساهایش شناخته شده است. مناظر شگفت‌انگیز سیه‌نا و پالیو، برج کج پیزا و روستاهای زیبا و تاکستان‌های دیدنی کیانتی.
  • بهترین زمان بازدید: سپتامبر تا اکتبر و آوریل تا ژوئن

2. ناپل؛ شهر رنگارنگ

ناپل، واقع در منطقه کامپانیا، در میان میدان‌های فلگری و منطقه آتشفشانی کوه وزوویوس قرار دارد. این شهر نه تنها به خاطر مناطق خیره کننده‌اش، بلکه به خاطر تاریخ و فرهنگ غنی‌اش نیز شناخته شده است. این شهر رنگارنگ که در میان بهترین جاهای دیدنی ایتالیا قرار می‌گیرد، دارای بیشترین کلیساهای معروف از نظر معماری است. در این باره خواندن مقاله جاهای دیدنی ناپل ایتالیا را از دست ندهید. 

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: موزه Capodimonte، قلعه نظامی Castel Sant’Elmo به شکل ستاره، آمفی تئاتر معروف Lungomare، موزه ملی باستان شناسی، کلیسای جامع ناپل-II Duomo، صندلی اسقف نشین ناپل، Palazzo Reale، کلیسای گوتیک سانتا کیارا و میدان سن دومنیکو ماگیوره. 
  • بهترین زمان بازدید: سپتامبر تا اکتبر و مارس تا می

پمپئی یکی از جاهای دیدنی ایتالیا

3. منطقه دریاچه ایتالیا؛ گنجینه‌های ناشناخته

منطقه دریاچه ایتالیا که در شمال این کشور واقع شده ، به خاطر دریاچه‌های زیبای خود معروف است. این منطقه از زمان رومیان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا بوده که سالانه، تعداد زیادی از گردشگران برای لذت بردن از مناطق دیدنی زیبای آن نظیر دریاچه گاردا و دریاچه کومو، از این مقصد خیره‌کننده دیدن می‌کنند. این منطقه همچنین به خاطر غذاهای اصیل ایتالیایی‌اش شناخته شده است و مدگراها برای گشت و گذار در بوتیک‌ها به آنجا می روند.

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: دریاچه گاردا، دریاچه کومو، دریاچه ایزیو، دریاچه ماگیوره، دریاچه لوگانو، دریاچه اورتا، قلعه‌های قرون وسطایی، دهکده‌های ماهیگیری، کاخ رنسانس و قله‌های سنگی دولومیت‌ها
  • بهترین زمان بازدید: سپتامبر و می

4. سیسیل؛ جزیره پرزرق و برق

در میان مکان های دیدنی ایتالیا، جزیره سیسیل به دلیل ویرانه‌های باقی‌مانده از دوران یونان باستان، محبوبیت بیشتری دارد. اقوام بسیاری نظیر رومی‌ها، وندال‌ها، بیزانسی‌ها، اعراب و استروگوت‌ها بر این منطقه فرمانروایی کرده‌اند که نشانه‌هایی از حکومت آن‌ها در خرابه‌های سیسیل هنوز قابل مشاهده است. بقایای دستاوردهای معماری شگفت انگیز عصر نورمن نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه است که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. در واقع این جزیره یکی از بهترین جاهای دیدنی ایتالیا برای علاقه‌مندان به معماری است؛ چرا که آثار معماری از ادوار مختلف را در معرض دید رهگذران قرار می‌دهد. 

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: جزایر آئولیان، سایت باستان شناسی آگریجنتو با نام مستعار دره معابد، کلیسای جامع معروف Cefalu، شهر بالای تپه Erice، کوه Etna و کوه های Nebrodi
  • بهترین زمان بازدید: اواخر سپتامبر تا اکتبر و آوریل تا اوایل ژوئن

5. Cinque Terre؛ فرصت تماشای زیباترین غروب

Cinque Terre که به آن “پنج سرزمین” گفته می‌شود، یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایتالیاست که فرصت بازدید از آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد. در واقع منشا نامگذاری این منطقه به عنوان “پنج سرزمین” به دلیل وجود پنج دهکده ماهیگیری است که از طریق مسیرهای پیاده‌روی به هم متصل شده‌اند که گشت و گذار در آن‌ها می‌تواند برای گردشگران ایتالیا هیجان‌انگیز و جالب باشد. علاوه بر این، کل این منطقه به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز اعلام شده است.

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: دهکده ماهیگیری ورنازا، دهکده ماهیگیری قرن دوازدهم مانارولا، دهکده مونتروسو به خاطر کلیساها و صومعه، دهکده ریوماگیوره به دلیل تپه‌های صخره‌ای، دهکده توریستی کورنیلیا به دلیل 382 پله و مسیر آبی 12 کیلومتری.
  • بهترین زمان بازدید: مارس تا جولای

6. ساحل آمالفی؛ زیباترین ساحل ایتالیا

ساحل آمالفی؛ یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی ایتالیاست که به خاطر سواحل هیجان‌انگیزش در مجاورت دریای مدیترانه شناخته می‌شود. این مکان برای کاوش در شگفتی‌های طبیعت ایتالیا بسیار مناسب است. روستای پوزیتانو و شهرک فووره مکان‌هایی هستند که در نزدیکی این ساحل قرار دارند و زمان زیادی را برای لذت بردن از جاذبه‌های شگفت انگیز خود می‌طلبند.

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: مناظر دیدنی از Ravello (کلیسای جامع Duomo)، ساحل آرچی و قلعه سالرنو متعلق به قرن هشتم
  • بهترین زمان بازدید: جولای و آگوست

7. میلان؛ مرکز مد و فشن

جهانی‌ترین شهر ایتالیا، میلان به خاطر فوتبال و مد مشهور است. این مقصد همچنین به دلیل جاذبه‌های طبیعی و نمایش‌های مد که دو بار در سال برگزار می شود، شناخته می‌شود و سالانه شاهد هجوم خریداران، طراحان و سوپرمدل‌ها از سراسر جهان در طول نمایشگاه است. میلان که الهام بخش طراحان مد جهانی است، قطعاً یکی از جاهای دیدنی ایتالیاست که شانس بازدید از آن را نباید از دست داد. 

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: کلیسای معروف Sant’Ambrogio اختصاص داده شده به قدیس حامی میلان، گورستان یادبود برخی از مشاهیر برجسته این مکان، مرکز اداری Piazza Mercanti میلان، آثار هنری در Pinacoteca di Brera و کانال Navigli Lombardi متعلق به قرن دوازدهم. در این باره خواندن مقاله “جاهای دیدنی میلان” را به شما توصیه می‌کنیم.
  • بهترین زمان بازدید: اواخر سپتامبر تا اکتبر و مارس تا می

8. ونیز؛ شهر شناور

ونیز؛ در تمام طول سال تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند و زیبایی و گوندولا سواری رمانتیک آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی ایتالیا برای ماه عسل تبدیل کرده است. کانال‌های زیادی از این شهر عبور می‌کنند که در زمان کارناوال ونیز، شاهد هجوم گردشگران هستند. همچنین این شهر مملو از کلیساها، کلیساها، تئاترها و گالری‌های هنری است.

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: Piazza San Marco با نام مستعار اتاق نشیمن اروپا توسط ناپلئون، کلیسای جامع سینت مارکو، کاخ Doge، برج ساعت Torre dell’orologio، Scuola Grande di San Rocco و کانال بزرگ. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره مقاله “جاهای دیدنی ونیز ایتالیا” را نیز بخوانید. 
  • بهترین زمان بازدید: اواخر فوریه و اوایل ماه می

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با 8 نمونه از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا و بهترین زمان بازید از آن‌ها آشنا کنیم. هرچند واقعا مناطق دیدنی ایتالیا به قدری زیاد هستند که گنجاندن تمام آن‌ها در یک مقاله امکان‌پذیر نیست؛ اما تا جایی که زمان و بودجه شما اجازه می‌دهد، حتما برنامه بازدید از اماکن بالا را در برنامه سفر خود قرار دهید و یک خاطره به‌یاد‌ماندنی و خاص از کشور ایتالیا در ذهن خود ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...