منوی دسته بندی

گرفتن وقت سفارت ایتالیا در تهران چگونه است؟

گرفتن وقت سفارت ایتالیا در تهران

گرفتن وقت سفارت ایتالیا در تهران + هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین مراحل در هنگام دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، گرفتن وقت سفارت ایتالیا در تهران است که لازم است در این باره اطلاعات کافی داشته باشید تا برای اخذ ویزای خود دچار مشکل نشوید. در واقع دریافت وقت از سفارت ایتالیا، بعد از آماده کردن مدارک موردنیاز، مهم‌ترین مرحله است که طی آن مدارک شما بررسی شده و انگشت‌نگاری انجام می‌شود. با توجه به حجم بالای تقاضای تحصیل در ایتالیا، معمولا وقت‌های سفارت کشور ایتالیا سریع پر می‌شود و رزرو وقت برای بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور تبدیل به یک مشکل شده است.

در ادامه این مقاله ساناگیتی همراه ما باشید تا با کسب آگاهی از این موضوع، بتوانید با صرف کمترین زمان، وقت مدنظر خود را رزرو کنید. 

راه‌های ارائه درخواست و گرفتن وقت

دانشجویانی که از سایت www.universitaly.it، پذیرش اولیه و تایید‌شده خود را از دانشگاه‌های ایتالیا و از طریق ایمیل خود دریافت کرده‌اند، جهت گرفتن وقت سفارت ایتالیا و درخواست روادید تحصیلی می‌توانند از یکی از سه روش، درخواست وقت کنند:

1. سایت ویزامتریک

وارد لینک قرارداده شده برروی سایت شرکت ویزامتریک جهت ارائه درخواست وقت برای روادید تحصیلی شوید: (https://it-ir-appointment.visametric.com/it)

  • در این باره توجه داشته باشید که از تاریخ 16 جولای 2023 شرکت ckgs دیگر کارگزار سفارت ایتالیا در ایران نیست و متقاضیان ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توانند از شرکت ویزامتریک اقدام به رزرو وقت سفارت کنند.
  • درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا هر ماه، چهار بار باز می‌شود و متاسفانه کارگزاری‌های سفارت ایتالیا هیچ زمان مشخصی برای باز شدن نوبت سفارت اعلام نمی‌کنند تا بتوانند ترافیک سایت خود را کنترل کنند. 
  • رزرو نوبت از سایت ویزامتریک این امکان را به شما می‌دهد که علاوه بر خدمات VIP از خدماتی نظیر وقت اختصاصی و PRIME نیز بتوانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که وقت عادی و ویژه از نظر بررسی مدارک و تاریخ رزرو شده هیچ تفاوتی با هم ندارند و فقط در نوبت ویژه از شما پذیرایی شده و در صف انتظار نخواهید ماند.

2. تماس تلفنی

یکی دیگر از راه‌های گرفتن وقت سفارت ایتالیا این است که با مرکز تماس تلفنی ویزامتریک با شماره 

0098 21 88 70 03 43  تماس حاصل قرمایید. این مرکز از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 16:30 پاسخگوی شماست.  

3. پست الکترونیک 

در صورت عدم امکان گرفتن وقت از طریق ویزامتریک، می‌توانید از طریق صندوق پست الکترونیک سفارت ایتالیا در تهران به آدرس tehran.applications@esteri.it برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا اقدام کنید. نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت، نام دانشگاه ایتالیا، دوره تحصیلی‌ای که در دانشگاه مذکور انتخاب شده، شماره ID Summary مربوط به Universitaly و تاریخ آغاز کلاس‌های شما جزو اطلاعاتی است که باید در متن ایمیل به صورت کامل ذکر شوند. همچنین نیازی نیست هیچ گونه فایلی را به این ایمیل ضمیمه کنید. 

گرفتن وقت سفارت ایتالیا

مصاحبه و شرایط آن

دانشجویانی که برای دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد، دوره‌های AFAM، SSML، برنامه‌های بین المللی، دوره‌های آکادمیک کوتاه مدت و دوره‌های موسسات تخصصی روان درمانی خواهان گرفتن وقت سفارت ایتالیا هستند، باید در تاریخ و زمان مشخص‌شده از سوی ویزامتریک برای مصاحبه حاضر شوند. دانشجویان باید در محل آژانس مذکور حضور یافته و از طریق اسکایپ با پرسنل دفتر کنسولی سفارت ایتالیا در ارتباط قرار گیرند تا در صورت لزوم با ایشان مصاحبه به عمل آید. 

افراد زیر از مرحله مصاحبه معاف هستند و نیازی به انجام آن ندارند:

  • دانشجویانی که یکی از گواهی‌های مهارت زبان ایتالیایی سطح C1 وC2 شورای اروپا صادره در چهارچوب سیستم کیفیت CLIQ ( دانشگاه مخصوص اتباع خارجی پروجا، دانشگاه مخصوص اتباع خارجی سیه نا، دانشگاه روما تره، موسسه دانته آلیگیری) را دارند.
  • دانشجویانی که موفق به کسب دیپلم آموزشی درجه دوم پنج یا چهار ساله از مدارس ایتالیایی (دولتی یا خصوصی) خارج از کشور شده‌اند.

هزینه‌های مربوط به گرفتن وقت سفارت ایتالیا

هزینه درخواست وقت سفارت ایتالیا به شرح زیر است که البته در رابطه با هزینه گرفتن وقت در ویزامتریک باید به این نکته توجه داشت که این مبلغ در انتهای فرآیند بررسی پرونده ویزا به متقاضی بازگردانده خواهد شد. به این ترتیب رزرو وقت دربردارنده هزینه اضافی نخواهد بود و رایگان است:

موارد هزینه (یورو)
هزینه کنسولی ثبت نام در دانشگاه 50
تعرفه شرکت ویزامتریک 29.40
گرفتن وقت در ویزامتریک مبلغ ودیعه (متغیر بسته به نوع روادید) *

سخن پایانی درباره گرفتن وقت سفارت ایتالیا

در این مقاله تلاش کردیم تا راه‌های گرفتن وقت سفارت ایتالیا را به همراه هزینه‌های مربوط به آن به طور کامل توضیح دهیم.  همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، فرآیند گرفتن وقت از سفارت ایتالیا کاملا رایگان است و طبق گفته سفارت ایتالیا در تهران لازم نیست برای این منظور به آژانس یا هرگونه واسط دیگری مراجعه کنید و هزینه اضافی بپردازید. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله “مدارک موردنیاز ویزای تحصیلی ایتالیا” را از دست ندهید. 

 

منبع: وبسایت سفارت ایتالیا در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...